سرمایه گذاری در اتاوا از نارمک دانلود
یکی از راه های مهاجرت به کانادا سرمایه گذاری در اتاوا است. این شهر دارای پتانسیل قابل توجهی برای سرمایه گذاری است. در نتیجه سرمایه گذاری در اتاوا می تواند یکی از راه های مطمئن مهاجرت به کانادا باشد.
وجود حدود ۲ میلیون موسسه تجاری با اندازه متوسط و کوچک (SME) در کانادا، از عوامل اصلی شغل و ثروت آفرینی در تمامی بخشهای اقتصاد کشور است. برنامه کمک به تحقیقات صنعتی شورای ملی تحقیقات (IRAP) که توسط شبکهای متشکل از صدها مشاور فعال در انجمنهای مختلف در سرتاسر کانادا پیشنهاد شده است، از SMEهای واجد شرایط که در زمینه فعالیتهای ابتکاری و فناوری محور مشارکت دارند پشتیبانی مالی میکند و به آنها کمک میکند در نوآوریهای خود به سرعت پیشرفت کنند.
وجه تمایز کانادا با سایر اعضای G20 در این است که کانادا آسانترین شرایط را برای راهاندازی یک کسب و کار دارد. این فرایند تنها ۲ مرحله دارد و فقط ۲ روز طول میکشد. اکنون زمانی مناسب برای سرمایهگذارانی است که آماده توسعه فعالیتهای خود در کانادا هستند.
شرکتها اکنون از هر زمان دیگری راحت تر میتوانند پشتیبانی صحیح و مورد نیاز برای افزایش رشد خود را در کانادا به دست آورند. کانادا صدها برنامه و سامانه فراهم آورده است که برای کمک به رشد کسب و کارها و خلق نوآوریها طراحی شدهاند.
کانادای موفق و نوآور به توسعه کسب و کار شما و ساخت جهانی بهتر کمک میکند. کانادا مقصد کسب و کارهای ابتکاری است و باعث رشد اقتصادی برای نسلهای آینده میشود. این کشور میتواند بهترین مقصد سرمایهگذاری برای شما باشد.
گوگل از جمله شرکتهایی است که توانست با موفقیت در چند شهر کانادا فعالیت خود را توسعه دهد، این شرکت اولین بار سال ۲۰۰۷ در موسسه آموزشی مشهور منطقه واترلو به جهت گسترش فناوری شروع به فعالیت کرد. به گفته استیو وودز، مدیر ارشد بخش مهندسی گوگل در کانادا، دانشگاه واترلو اکنون یکی از سه دانشگاه برتر هستند که برنامه استخدام برای گوگل دارند.
گوگل یکی از چندین شرکت چندملیتی است که از موسسه عالی و معتبر وکتور، تأسیسات تحقیقاتی هوش مصنوعی واقع در دانشگاه تورنتو، حمایت میکند.
با در اختیار داشتن دفاتر متعدد در شهرهای کانادا از جمله تورنتو و مونترال، سایر شرکتهای برتر فناوری نیز راه گوگل را در پیش گرفتند و شروع به شناخت برتریهای شهرهای کانادا کردند. اپل یک مرکز ۲۲,۰۰۰ فوت مربعی در اتاوا افتتاح کرد که یکی از سرمایه گذاری های مهم این کمپانی در شهر اتاوا به حساب می آید. لینکدین، آمازون، فیسبوک و سیلزفورس (Salesforce) نیز در بسیاری از شهرهای کانادا شروع به فعالیت کرده اند.
کانادا ترکیبی از بهترین و مهمترین موارد برای شرکتهای بینالمللی شامل: اقتصاد متنوع و جامع؛ نیروی کار نخبه و متخصص؛ برنامههای در دسترس برای ارتقا و توسعه نوآوری؛ زیرساختهای وسیع؛ امنیت سایبری بالا و چشمانداز اقتصادی با ثبات و قابل پیشبینی و در دسترس تمام جهان را در کنار یکدیگر قرار داده است.
سرمایهگذاری تجاری در کانادا در سال ۲۰۱۷ حدود ۸ درصد رشد داشت، این سریعترین نرخ رشد طی ۵ سال گذشته است. سرمایهگذاری مستقیم خارجی (FDI) از ۵۵۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ به ۸۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت، به علاوه ورودی FDI به بخش تولید در سال ۲۰۱۸ با رشد چشمگیر ۷۶/۶۱ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد. کانادا بیش از یک مدعی برای تجارت است، این کشور قادر است منجر به رشد اقتصادی کشورهای G7 شود و همان موفقیتی که خود طی سه سال گذشته تجربه کرده است را برای این کشورها نیز به ارمغان آورد.
شرکتها میتوانند از ارتباط با بازارهای بینالمللی بهرهمند شوند، در عین حال در یکی از امنترین و از نظر اقتصادی یکی از قویترین کشورهای جهان فعالیت کنند. انجام به موقع فعالیتها و نوآوری عوامل اصلی حمل و نقل مسافری و باری در کانادا هستند، این کشور در رتبهبندی ارتباطات فرودگاهی رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است کسب این رتبه تا حدی مربوط به وجود ۲۳ فرودگاه بینالمللی در سرتاسر این کشور است. این سطح از قابلیت اطمینان به لطف سیستم حمل و نقل یکپارچه شبکههای جادهای و ریلی از حمایت بیشتری هم برخوردار میشود. علاوه بر کریدورها و دروازههای تجارت امن، این سیستم میتواند عملیاتهای مداوم زنجیرههای تأمین و تجارت را تسهیل کند و شرکتها در رأس رقابت نگه دارد.
- سیستم بانکداری کانادا رتبه دوم در جهان را به خود اختصاص داده است و دارای بهترین موقعیت در بین اعضای G7 است.
- کانادا رتبه دوم شاخص کلی رفاه را در بین کشورهای G7 و G20 به خود اختصاص داده است و در بین ۱۴۹ کشور جهان در جایگاه هشتم قرار گرفته است. این شاخص بر اساس کیفیت اقتصاد، فضای کسب و کار، قوانین حاکم، آموزش، بهداشت و سلامت، امنیت و ایمنی، آزادی فردی، سرمایه اجتماعی و محیط زیست تعیین میشود.
- کانادا در شاخص سهولت محافظت از سرمایهگذار رتبه نخست در بین اعضای G7 و جایگاه هشتم در بین ۱۲۶ کشور را دارد.
- میانگین نرخ کلی مالیات در کانادا برای سرمایهگذاری تجاری جدید طبق برآورد نرخ نهایی موثر مالیات (METR) از ۱۷ درصد به ۸/۱۳ درصد کاهش مییابد. بر این اساس شرکتهای حاضر در کانادا پایینترین نرخ کلی مالیات را برای سرمایهگذاری تجاری جدید در بین اعضای G7 خواهند داشت، این نرخ بسیار پایینتر از نرخ ایالات متحده امریکا است.
- در آخرین تحقیقات فوربس، کانادا رتبه دوم را در بین کشورهای G7 و جایگاه ششم را در بین کل ۱۵۳ کشور تحت مطالعه از نظر بهترین کشور برای انجام کسب و کار به خود اختصاص داده است.
- ۹/۱ میلیون کانادایی از سوی شرکتهای چند ملیتی تحت کنترل افراد خارجی در کانادا استخدام شدهاند.
ارتباطات داخلی و جهانی کانادا به نحوی روز افزون دیجیتالی میشوند. در کانادا طیف ارتباطات قانونی هستند و بهترین و ایمنترین شبکه وایرلس (ارتباطات بیسیم) در جهان میتوانید در این کشور تجربه کنید. استراتژی جدید امنیت سایبری کانادا کمک میکند با اطمینان بیشتری در عصر دیجیتال حرکت کند.
کاناد از نظر جغرافیایی در بهترین موقعیت قرار گرفته تا به عنوان قطب تجارت جهانی عمل کند. بنادر این کشور امکان دسترسی مستقیم دریایی به آسیا، امریکای جنوبی و اروپا را فراهم میآورند؛ حال آنکه دریاچههای بزرگ موجود در مرز آمریکا و کانادا امکان دسترسی آسان به چندین ایالت آمریکا را ایجاد می کنند. در خطوط مرز جنوبی بزرگترین بازار مصرفکننده جهان با دسترسی ۳۲۸ میلیون نفر قرار دارد. همه انچه تا کنون گفته شد منجر به اطمینان هرچه بیشتر افراد نسبت به سرمایه گذاری در کانادا و در شهر اتاوا می شود. با نگاهی به قیمت دلار اتاوا، می توان به ارزش آن پی برد و در مورد سرمایه گذاری در این شهر با قطعیت بیشتری اقدام کرد.
کانادا با وجود ۱۴ توافقنامه تجاری تنها کشور عضو G7 است که امکان دسترسی حرفهای به بیش از ۵۰ کشور با بیش از ۵/۱ میلیارد مصرفکننده و در مجموع حدود ۵۰ هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای سرمایهگذاران فراهم میکند. مدرن شدن توافقنامه کانادا- ایالات متحده آمریکا- مکزیک (CUSMA) و توافقنامه جامع تجاری و اقتصادی کانادا-اتحادیه اروپا (CETA) دسترسی به بازار را برای اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی تضمین میکند. هیچ کدام از مقاصد سرمایهگذاری در قاره آمریکا نمیتوانند دسترسی به تمامی ۲۸ عضو اتحادیه اروپا را فراهم آورند. زمانی که توافقنامه شراکت جامع و تصاعدی ترنس-پاسفیک (CPTPP) به طور کامل اجرا شود، شرکتهای فعال در کانادا میتوانند به یکی از بزرگترین بلوکهای تجاری در جهان دسترسی داشته باشند، ضمن اینکه امکان دسترسی بیشتر به بازارهای مهم آسیا فراهم خواهد شد.
EDC یک آژانس اعتباری صادرات کانادا است. وظیفه این آژانس کمک به شرکتها برای توسعه، رشد و موفقیت فراتر از مرزهای کانادا است. EDC به شرکتهای بینالمللی امکان پشتیبانی مالی بینظیری را پیشنهاد میدهد تا رقابتپذیری خود را ارتقا داده و نوآوری را به عرصه تجارت وارد کنند.