۷ دلیل اهمیت بازاریابی تولید محتوا در پیشرفت یک کسب و کار از نارمک دانلود

7 دلیل اهمیت بازاریابی تولید محتوا

سال گذشته واقعا یک سال طلایی برای بازاریابی تولید محتوا بود. این واقعیت که ۵۸ درصد از بازاریابان جهان در سال گذشته بیشترین هزینه را برای تولید محتوا انجام داده اند نشان می دهد که تولید محتوا به عنوان یک روش فوق العاده برای بازاریابی دیجیتال چقدر اهمیت دارد. تولید محتوا چیزی بیشتر از پر کردن صفحات سایت شما است، این فعالیت باعث جلب اعتماد، برند سازی و جذب مشتری برای شما خواهد شد. مزایای بازاریابی تولید محتوا فقط محدود به جذب مخاطب و درآمدزایی نیست بلکه مزایای دیگری نیز دارد که نمی توان آنها را با پول ارزیابی کرد. رشد بازاریابی محتوا در چند سال گذشته صعودی بوده است و فعلا هیچ نشانه ای از توقف آن دیده نمی شود. در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم به بیان دلایل اهمیت بازاریابی تولید محتوا برای رشد هر کسب و کاری بپردازیم.

اهمیت تولید محتوا

  1. برند سازی

اگر شما یک محصول فوق العاده داشته باشید اما مخاطب از آن آگاه نباشد موفق به فروش نخواهید شد. اولین قدمی که برای فروش یک محصول باید بردارید اطلاع رسانی در مورد خود و محصولاتتان است و بازاریابی تولید محتوا این امکان را برای شما فراهم می کند. بازاریابی تولید محتوا بهترین و موثرترین راه ایجاد آگاهی از یک برند و محصول برای مخاطبان با کمترین هزینه است. تولید و انتشار محتوای ویدیویی یک روش پربازده است زیرا مخاطب بیشتری دارد و می توانید در کمترین زمان ممکن بیشترین اطلاعات را از محصول و کسب و کار خود به مخاطب بدهید.

  1. ایجاد ارتباط

یکی از بهترین روش های ایجاد ارتباط در فضای مجازی درج لینک و به اشتراک گذاری است. اگر محتوای شما به اندازه ی کافی خوب باشد سایت های معتبر دیگر مایل خواهند بود با شما همکاری کنند و یا به شما لینک دهند در نتیجه می توانید مخاطبان جدیدی جذب کنید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. علاوه بر این هر چه سایت های بیشتری از لینک های شما استفاده کنند برای بهبود سئو سایت شما و ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو بهتر خواهد بود. هر چه رتبه ی بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید مخاطبان بیشتری وارد سایت شما می شوند در نتیجه فروش بیشتری را نیز تجربه خواهید کرد.

  1. موفقیت در بازاریابی دیجیتال

باید گفت تمام بار بازاریابی و فعالیت در دنیای دیجیتال بر دوش بازاریابی تولید محتوا است. یکی از مهمترین عناصر بازاریابی دیجیتال تقویت سئوی سایت است که این کار جز با تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی امکان پذیر نیست. شما به عنوان صاحب یک سایت باید در مورد کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود تحقیق کنید و آنهایی که بالاترین درصد جستجو در میان کاربران را داشته اند پیدا کنید. سپس می توانید بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر کاربران اقدام به تولید محتوا نمایید. این کار تاثیر فوق العاده ای بر ارتقا رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو دارد.

۷ دلیل اهمیت بازاریابی تولید محتوا

  1. تولید محتوای همیشه سبز

همانطور که می دانید مطالب و محتوای ارائه شده در اینترنت نیز گاهی دارای تاریخ انقضا هستند. تولید محتوای همیشه سبز به این معناست که محتوای شما پاسخ یک سوال یا ارائه دهنده ی یک اطلاعات و دانشی است که هیچ وقت کاربرد خود را از دست نمی دهد. شما می توانید محتوای همیشه سبز را بدون محدودیت زمانی ارائه دهید و حتی چندین بار از آن در زمان های مختلف با تغییرات جزئی استفاده نمایید. در واقع این نوع تولید محتوا به شما کمک می کند با حداقل هزینه بتوانید در فواصل مختلف مخاطب جدید جذب کنید.

  1. تولید محتوای آموزشی

محتوای آموزشی را نیز می توان در دسته بندی محتوای همیشه سبز جای داد. کاربران در فضای اینترنت مدام به دنبال پاسخ برای رفع سوالات و نیازهای شان هستند و تولید محتوای آموزشی یک روش فوق العاده برای افزایش بازدید سایت و جذب مخاطب است. اگر بتوانید محتوای آموزشی مورد نظر خود را با یک زمان بندی منظم و مشخص منتشر کنید دیگر نیاز نیست دنبال مخاطب باشید تا شما را ببیند بلکه مخاطب به طور مرتب برای دریافت مطالب جدید سایت شما را چک خواهد کرد.

  1. برقراری ارتباط با مخاطب

ارائه یک محتوای ارزشمند به مخاطب نوعی ادای احترام به او است. اگر محتوای شما بتواند مخاطب را جذب کند خواهید دید که او پس از مدتی به طور مرتب به سایت شما سر میزند و حتی سعی می کند با نوشتن نظراتش با شما ارتباط برقرار کند. برقراری ارتباط با مخاطب موجب ایجاد حس اعتماد در او خواهد شد در نتیجه ممکن است مطالب شما را با دوستانش به اشتراک بگذارد و یا آنها را نیز به خرید از شما ترغیب کند، در این مرحله شما به هدف خود از بازاریابی تولید محتوا رسیده اید.

  1. گسترس کسب و کار

اگر یک فروشگاه آنلاین هستید و قصد فروش محصولات یا خدماتی را به مخاطب دارید تولید محتوا می تواند مسیر فروش را برای شما هموار کند. یک  کاربر قبل از اینکه یک محصول را خریداری کند ترجیح می دهد اطلاعاتی در مورد آن کسب کند و اگر شما بتوانید در قالب تولید محتوا به او اطلاعات مفیدی ارائه کنید حس بهتری نسبت به شما خواهد داشت. ایجاد حس صمیمت و اعتماد در مخاطب اولین گام فروش یک محصول است. تولید محتوای خوب علاوه بر اینکه در شناخته شدن نام شما موثر است می توانید راهی برای جذب مخاطب و افزایش فروش باشد.

اگر توانستید با مقاله بالا ارتباط برقرار کنید، پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات سایت بیزون را از دست ندهید.

Rate this [type]

دیدگاه ها